Sunday, June 26, 2011

Bersih Konon

Perarakan bersih tetap akan diadakan pada tarikh seperti yang dijanjikan. Tujuan perarakan ini diadakan adalah untuk menuntut pilihanraya yang adil. Peserta perarakan ini adalah mereka yang telah dizalimi oleh sistem pilihanraya dan SPR yg bertindak dengan tidak adil, menipu memanipulasi pengiraan undi. Walaupun suara sumbang menuduh SPR menipu dan tidak telus sentiasa dibangkitkan oleh pembangkang namun tuduhan ini tidak pernah dapat dibuktikan oleh mereka. Sebaliknya hanya tuduhan dan fitnah ini sahaja modal mereka jaja saban tahun. Walau dengan modal murah ini berkapal-kapal cerdik pandai melayu terpesona dan turut mengiyakan tuduhan mereka udah seperti orang yang tidak bersekolah je lagaknya. Bila saya kata kalau tidak adil pilihanraya itu bagaimana boleh mereka menafikan 2/3 majoriti pemerintah dan menawan 5 buah negeri, mereka kata kerajaan tidak ada modal lain untuk jawab persoalan mereka.  Pelik saya, mereka yang menjaja isu murah tidak ada ilham dan idea yang bernas dibolehkan sahaja. Jawapan mudah kepada isu bodoh ini tidak boleh diterima dan dikata tiada modal lain. Beginilah sikap mereka yang lupa daratan dan semakin singkat akal fikiran mereka. Perbuatan mereka semua benar dan betul belaka. Jika perbuatan kerajaan dan penyokong kerajaan semua salah walau perbuatan yang dan menggunakan bahan yang sama mereka guna. Jadi jika saya kata akal yang cerdik yang dikuriakan kepada mereka itu amatlah sia2.

Banyak perkara yang dilayan dengan tidak adil oleh penyokong pakatan rakyat ini. Antaranya semasa kerajaan cina dan MB boneka perak tumbang, mahluk singkat akal ini dengan pantas menyeru kerajaan yang baru ini membubarkan DUN Perak supaya pilihanraya boleh diadakan dan kembalikan kuasa kepada rakyat kata mereka...konon...berjiwa rakyat sangat. Kenapa semasa mereka merancang 16 September mereka tidak pula bercadang untuk membubarkan parlimen sekiranya benar2 berlaku YB dari BN lompat ke Pakatan Rakyat. Mereka hanya bersorak je bila YB nasarudin Yassin dari DUN Bota melompat dan menyertai Keadilan. Dengan bangganya DSAI derhaka itu menjulang tangan YB Nasa...tidak pula dia menyuruh YB Nasa mengosongkan kerusi DUN Bota supaya boleh diadakan pilihanraya kecil dan mengembalikan kuasa rakyat. Itu satu fakta membuktikan kejengkelan otak mereka. Sentiasa menghalakan cara mereka. Apa sahaja yang mereka buat adalah benar, betu;l, tepat dan halal. Apabila kerajaan memulangkan paku serpih mereka melatah macam orang tua bodoh.

Kalau perhimpunan BERSIH ini tujuan untuk menuntut pilihanraya yang adil dan telus kenapa tidak diambil tandatangan sahaja. Ambil tandatangan seramai orang yang layak dan berdaftar dengan SPR. Jika ini yang mereka buat saya pun sudi dan rela hati untuk menandatangan tanda sokongan. Namun oleh kerana objektif sebenar Perhimpunan BERSIH adalah untuk menjathkan maruah kerjaan dan negara...bertujuan untuk mereka dizalimi oleh polis. Agar rakyat benci kerajaan. Inilah objektif sebenar mereka. Jika mereka hendak menghantar petisyen kepada Yang DiPertuan Agong kenapa pejabat Agong tidak pernah menerima sebarang permohonan untuk penganjur ini masuk mengadap Agong. Malah apabila SPR jemput mereka hadir dan bincang bersama-sama agar menemui persefahaman. Mereka tolak dan tidak mahu hadir brbincang. Alasan bodoh mereka kerana hanya 2 drpd 3 tuntutan mereka diterima. Ape ke sombongnya mereka ini. Tuntutan mereka mesti dilayan. Apakah istimewaNya mereka hingga tidak boleh ditolak kehendak mereka. Sedangkan kehendak sy tdak perlu dipertimbangkan langsung. Mereka sudah dapat 2 drpd 3. Cukup lah tu....

Sipenyangak dan silembab melayu ni pun terkinja-kinja la menyokong mereka. Secara jelasnya tujuan mereka menganjurkan perhimpunan ini hanya untuk mencetuskan perasaan benci rakyat kepada kerajaan. kerana meraka ini hanya dengan perasaan benci rakyat kepada kerajaan sahaja jalan kemenangan mereka seperti tahun 2008. Dengan prestasi semasa kerajaan yang cemerlang dan suasana sokongan yang meningkat kepada kerajaan telah mencemaskan Pakatan Rakyat ini. Mereka bakar sentimen benci kerajaan. Tabur fitnah bukan2 hala. Keluarlah kenyataan Siapa gadai Singapura??...Siapa Gadai Genting Highland??? siapa itu??...siapa ini??? soalan ini untuk menghalalkan YAB Nizar luluskan memberian tanah kepada penduduk Kg Baru Cina selama 999 tahun. Wahai si bodoh yang dan bahalul yang setuju dgn tindakan ini....meh saya bagitahu...keputusan ini bukan YAB Nizar yang buat la...ini keputusan YB Ngeh...dan YB Nga...Nizar tu pak turut je...die tidak berkuasa. Boneka sibabi biaDAP je die tu. Persoalan kenapa 999 tahun...saya beli rumah harga RM180ribu pun hanya dapat 99 tahun je. 999 adalah memberian kekal. Kenapa tidak ditawarkan hakmilik sementara je. 999 tahun bersamaan berape keturunan??kita dijajah pun tidak sampai 999 tahun sebalik nya kita dijajah hampir 500 tahun sahaja... Dengan pemberian ini tanah kita dijajah semula dan bangang melayu yang sedekah kepada mereka. Henda dikatakan mereka yang setuju ini bengap tidak sekolah..tidak tepat kerana mereka ini pernah belajar hingga keluar negara.

Pakatan rakyat dikuasai oleh cina biaDAP. Kaum india disisih dan ditekan rapat hanya alat mereka sahaja. Buktinya dimana wakil kaum India dalam DAP....siapa??siapa????? Kula Perak...telah disingkirkan...DAP Perak dikuasai sepenuhnya oleh cina. Sehingga kini suara kaum India amat kecil dalam DAP...maka tidak keteralaluan sya kata kan DAP adalah parti yangsangat perkauman.

No comments:

Post a Comment